9 Aralık 2013 Pazartesi

1 Yaş ve Mira Şimal'in Değişimleri

Hani 40'ından sonra bebek çok değişti derler ya sahiden de Mira Şimal 40'ından sonra bir anda değişmişti. Aynı değişimi 1 yaşına basınca da yaşadık, yaşıyoruz. Bir oyunlar, bir havalar, amaaaaaan sanki 18'ine girdi zilloş. 

Elindeki bir şeyi isteyince uzatıp vermeden geri kaçıp gülmeler, yatınca sırtına binip atçılık oynamalar, 5 dk ilgi göremeyince yere yatıp birtakım şirinlikler yapmalar, korkutmalar, daha ben gidiyorum derken kendi byebye yapmalar, sevdiği şarkılara hoppa hoppa diye eşlik etmeler, ninni mırıldanmalar, önüne yastık koyunca e-ee-e yapmalar, bebeğini sallayıp uyutmalar, köpeğine mama yedirmeler, ham yapmalar Allah'ım severken kalacak elimizde, bu hale nasıl geldi hiç anlamadık. Kendi kendine öğreniyor bizi taklit ediyor maaşallah tam bir deli ya. Bütün gün ayakta pıtı pıtı geziyor, hiç durmuyor evin içinde dört dönüyor, yemek yemek için bile oturmuyor. Bu konuda ne yapacağımızı bilmiyorum. Hiç istemediğimiz şekilde önünde arkasında gezerek yemek yedirebiliyoruz. Enerjisi hiç bitmiyor bir de yese bari, 3 kaşık alıyor sonrası tamam, ekmek, hamur işi, krep, poğaça, simit, kek bayılıyor sebze, et maalesef yediremiyoruz. Gece maması ve meyveye de eskisi gibi iştahlı gömülmüyor. En azından yediklerine bari dikkat edelim diye tam buğday unundan kekler, poğaçalar, keçi sütlü krepler falan yapıyorum ama çocuk full karbonhidrat sanırım enerjisini de oradan alıyor. Tabii o da lazım ama protein ve diğer vitaminlere de ihtiyacı var. Sayısız çorba, yiyecek deniyorum ama tam bir Çanakkale çocuğu oldu çıktı, soya-çekim midir nedir anlamadım.



1 yaş kontrolüne gittiğimizde doktora da dertlendim, gereksiz üzüldüğümü söyledi, aç olan çocuk yer hem seni de emiyormuş, o her vitamini alıyordur merak etme dedi. Öyle mi cidden? Merak etme de insan üzülmeden edemiyor ki. Zaten Allah'tan emiyor hala diye avutuyorum kendimi.

Tabi burada aç parantez yaparak şunu da eklemek istiyorum. Milliyet'ten aynen alıntıdır:

"1 yaş sonrası dönemde en sık karşılaşılan sorun iştahsızlıktır. Bebeğinizin 1 yaşından sonra büyüme hızı azaldığından, fizyolojik iştahsızlık dönemi başlar. 6 - 9 ay arası 400 gr. alan bebeğinizin, 1 yaş sonrası ayda 200 gr. civarı alması normaldir. Aileye bu bilgi 1 yaşına girmeden önce verilmelidir. Aileler tarafından “iştahsızlık” olarak algılanan bu dönemin çoğu çocuk için normal olduğu belirtilmelidir. Ayda 200 gr. Civarı kilo alabilen, fizik muayenesi doğal bir çocuk, fazla beslenmek için zorlanmamalıdır. Her çocuk için, aileler ile porsiyonlar, besin kalite ve içeriği konuşularak belirtilmelidir. "


Gerçi zaten bir de şu var hangimiz brokoli, kabak, semizotuyla falan büyüdük ki, köfte, patates, makarna nesli değil miyiz biz? Valla kime sorsam aynı dert, çocuk da n'apsın, güzelim hamur işleri varken pırasa yemeğini...Zamana bırakmalı belki ama tabii denemeye de devam etmeli. Gittiğim eğitimlerde çocuğa seçenek sunmayın, yemek pırasa ise onu yemeli bir saat geç de olsa tekrar deneyin, yemezse de açlıktan ölmez acıkınca yer falan gibi notlar alıyordum ama uygulamada maalesef beceremiyorum. Tıpkı uyku düzeninde olduğu gibi, evet bir itiraf daha hala ayakta sallayarak, ninni söyleyerek uyutuyorum. Ya da şansıma çok yorulmuş olursa memede uyuyakalıyor. Ve asla 10'dan önce uyumuyor. Uyursa da gece 3'te uyanıp 5'e 6'ya kadar uyumuyor. Uyku eğitimi de ne yazık ki halen veremedim. Of ne yapayım. Galiba çok yüz veren bir anne oldum, babası da böyle. İstediğini ağlayarak da olsa yaptırabiliyor ve kesinlikle yapıyoruz. Halbuki insan neler düşünüyor anne olmadan önce, şöyle yaparım böyle yaparım, tabi tabii bebeğim yaparsın.  Lafla peynir gemisi yürümüyor ne yazık ki ve asla anneliğin  (pardon babaları çöpe atmayalım) ebeveynliğin sınırları yok (hatta burada babaanneyi dedeyi de katıyorum, bakımını üstlendikleri için) Neyse canım, sağlık olsun, huzur olsun, n'apalım.


Sağlık demişken 1 yaş aşılarımızı da yaptırdık, ay bu sefer sağlık ocağına gittik. Aşı için oraya gidiyoruz zaten, taşınmamıza rağmen eski mahallemizdeki sağlık ocağına gidiyoruz hala, aile hekimimizi çok seviyorduk da. Mira Şimal'in boy ve kilo ölçümünü de yaptılar. Boyu 80 cm olmuş, inanamıyorum. Daha iki ay önce 74 falandı nasıl iki ayda 6 cm uzamış, şok oldum. 1 yaş için boyda üst sınırdayız yani. Kilo ise 9.700'de kalmış, aldığını boya vermiş, o da ortalamanın üzerinde sayılıyor Allah'tan.


Bizden haberler böyle, geçtiğimiz Cumartesi blogumun neredeyse başından beri çok sıkı takipçim olan, birkaç hafta yazı yazmasam iyi misiniz, merak ettim diye soran, ama gerçekte hiç tanışmadığımız Hacer'in kızının 1 yaş gününü kutladık. 2 hafta önce Miroş'un doğumgününe geldiklerinde tanıştık, biz de Zeynep'in yaşgününe gidip, iadeyi ziyaret yaptık, çok güzel oldu. Dostlukların blogdan gerçeğe dönüşmesi müthiş güzel bir şey. Hazırladıkları foto-sunumu izlerken gözyaşlarıma hakim olamadım,  hamileliğimizden beri biliyoruz birbirimizi, öyle duygusal ki şimdi yaş günlerini kutlamamız. Allah hep daim etsin böyle güzel dostlukları, paylaşımları... Onlara kocaman sevgiler, mutlu yıllar diliyorum.


Bu arada yine bir takım işler, projeler peşindeyim, hepsi bebeklerimiz için. Yakında güzel şeyler olacak. Hepinize mutlu haftalar! Bebiklerinizle...

5 yorum:

  1. Zilloş Miroşun anılarını okurken çok eğlendim canım :) Daha bizi neler bekliyor acaba :) Benim kızımda 7 ayını doldurdu. Alttan 2 diş pırtlattı :) Bende önceden o kadar attım tuttum. Ayakta çocukmu sallanır. Birsürü yöntem var ferber vs dedim. Ama bizimkine ferber falan sökmedi. Ayağımda salıyorum yada memede uyuyor. Çok büyük konuştum sanırım :) Neyse canları sağolsun kuzucukların. Allah sağlık versin Nazlıhancığım. Öpüyorum ikinizi de. Çok tatlısınız çoook. Sürprizini de merakla bekliyorum. Ha birde muhallebi tarifleri vericektin :) Sevgiler Gözde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürprizlerle dolu çocuklar bunlar, neler beklemiyor ki:)
      Yok şekerim ferbermiş, tracymiş, westmiş bizim çocuklara sökmüyor.
      Çok sağol, muhallebi... mm, muhallebi kafasına gelince yazıcam söz:)

      Sil
  2. Merhabalar,
    Süprizlerle dolusunuz :) Tavsiye meleği ve fikri mühim i kısaca anlatırmısınız? Böyle şeylerden bizi haberdar ettiğiniz için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha, teşekkür ediyorum. Resimlerine tıklayıp siteleri inceleyebilirsiniz. Her ikisi de birer reklam/pazarlama platformu aslında, Tavsiye Meleği daha çok womm yani ağızdan ağıza pazarlama temelli, diğeri ise yine tüketici anketlerine dayalı araştırma platformu diyebiliriz sanırım. Bense her ikisinde de çoğu zaman markadan haberim bile olmadan günlük hayatımla ilgili deneyimlerimi, tüketici alışkanlıklarımı paylaşıyorum, zaten çocukluğumdan beri anket doldurmaya bayılırım:)

      Sil
  3. Maşallah Mira'ya
    mommyslifetime.blogspot.com

    YanıtlaSil

Sen de fikrini, tecrübeni paylaşırsan Naz anne çok mutlu olur;)